Tuesday, July 2, 2013

Tegur sebab SAYANG ! ( Part One )

dicakar oleh An-Nur Sofiyya at 11:58 PM
Mr. Kebun cangok di ruang tamu, punat remote control ditekan berulang-ulang kali. Amenda ni takde satu pun citer best,ngomel lelaki itu. Hari ni kawan baik dia Mr. Kambing xde kat rumah, sibuk pi uruskan kambing dekat ladang. Tinggal la dia sensorang tengok tv kat umah, ekceli bukan dia dengan Mr. Kambing je yang dok kat umah tu..ada lagi 3 orang tapi semua perangai hampeh, pemalas, pengotor..Haisy! Sabau je lah. Budak bertiga tu nak bajet hensem + hot je, pakai nak smart2 tapi asal keluar je pinjam duit Mr. Kebun tak pun Mr. Kambing. Keje malas..lagi sekali, sabau je lah. Well, Mr. Kebun and Mr. Kambing tu nama panggilan utk dua kawan baik tu sebab sorang jadi tukang kebun, sorang lagi ternak kambing. Diowang tak kisah pun kena bahan ke kene ejek ke..keje halal kowt, lantaklah. Janji ALLAH redha.

Tiba-tiba tanpa Assalamualaikum, si Frankie (bukan nama sebenar) menerpa masuk ke rumah. Meloncat sekejap Mr. Kebun, nasib tak bersilat kalau tak...arwah ko Frankie. Lelaki poyo itu berlalu masuk ke dalam bilik dengan wajah berseri-seri tanpa menghiraukan Mr. Kebun. Bau minyak wangi dia menyengat. Baru lepas rompak kedai perfume ke apa budak ni? Mr. Kebun sambung menonton sinetron balik dengan hati terpaksa.

“Mr. Kebun, ada duit tak? Nak pinjam sikit,” tanya Frankie sewaktu makan malam. Mr. Kebun dan Mr. Kambing saling berpandangan.

“Kau nak guna buat ape?”

“Hehe..aku nak ajak awek aku tengok wayang hujung minggu ni,” mata kedua-dua lelaki itu terbeliak.

Woi? Bila masa hang ada awek?”

“Baru je kapel minggu lepas, saja xnak bagitau korang,”

“Bila nak kawen?” soal Mr. Kambing

“Isy, baru kapel seminggu dh nak fikir pasal kawen? Gila ke?” balas Frankie

“Abih tu hangpa nak kapel bape tahun baru boleh pikiaq pasai kawen?”

“Aku tak terfikir nak kawen lagi la korang ni,”

“Dah tu ko kapel ngn dia sebab apa?” soal Mr. Kebun. Frankie angin je tengok dua orang lelaki tu yang dari tadi asyik dok tanya macam-macam.

“Nak bagi pinjam ke xnak ni?” soal Frankie.

“Taknak,” jawab dua lelaki tu serentak.

“Sejak bila korang dah pandai kedekut ea ngan aku? Hisy!”

“Kitorang tak nak jadi penggalak kepada maksiat hangpa. Toksahlah pi sana sini ngan pompuan tu kalo hangpa xdak niat nk kawen ngan dia,” ujar Mr. Kambing.

“Blah la korang. Bajet good-good je. Malas aku nak layan,”



BERSAMBUNG......

0 12 Komentar:

 

My name is Nuur Copyright © 2009 Baby Shop is Designed by Ipietoon Sponsored by Emocutez